22 Ağustos 2010

Bütün Dünya Bizde Kalıyor Sizi de Bekleriz

Otellerin girişindeki ülke bayraklarının ne anlama geldiğini dünyaya geldim geleli anlayamadım. Artistik durduğu için sanırsam. Çocukken, somut çalışan her çocuk zihni gibi, sadece o bayraklardaki ülkelerin turistlerinin bu otele geldiğini anlatmak istiyorlar sanırdım. Ama öyle olacak gibi de değildi. Tamam Almanya, Fransa, İngiltere gibi ülkeler de var da aradaki Norveç nerden çıktı mesela? Ayrıca otelin yeni satış politikalarına bağlı olarak zırt pırt o bayrakları mı değiştirecekler yani. Otelin bu işle ilgilenen hususi bir bayrakçısı mı var?

- Hakan Bey kaç gündür söylüyorum gönderdeki Danimarka bayrağını indirin diye, artık Danimarka’daki acenteler ile çalışmıyoruz, yerine başka bir bayrak koyun boş kalmasın
- Derhal Levent Bey.. Hangi ülkeyi koyalım yerine?
- Bilmiyorum, ya da bi dakika… Meksika bayrağı koyun yerine.
- Meksika mı?
- Geçen gün 3 Meksikalı giriş yaptı otele, caddeden geçerken görmüşler beğenmişler. Tesadüf yani, onlara jest olsun bari.

Bu yabancı ülke bayraklarını 11 kişilik futbol takımı gibi yan yana dikme hadisesi de “image is what you perceive” denen olgu ile ilgili. Otel mi Nato Binası mı belli değil. Ne kadar çok bayrak varsa ve ne kadar çoğunun da hangi ülkeye ait olduğunu bilmiyorsan o kadar enternasyonal duruyor otel, havalı havalı dalgalanıyor turizm semalarımızda. Hatta bazı bayrakların herhangi bir ülkeye ait olmadığına bile kalıbımı basarım.

http://www.sancakbayrak.com/images/direkler.jpg

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder