22 Ağustos 2010

Bir Zamanlar Kim Gibi

Birine akıl veren adamın akıl verdiği kişinin üzerini ısıcacık bir battaniye gibi örten cümlesidir: “Ben de senin gibiydim bir zamanlar.” Bu cümleyi plağa koydun muydu plak bi şekilde başlar dönmeye… track 01: bi zaman sonra anlıyorsun ki, track 02: nerde yanlış yapıyorum dedim kendime, track 03: anladım ki, track 04: sen sen ol … Nurdan nağmeler… Birden bir hafifleme hissi oluşur dinleyende. “Demek ki sen de geçtin bu yoldan, sen geçtiysen daha pek çok kişi geçti, o halde sandığım kadar yalnız değilim, sıkıntım sadece bana özgü değil, sağol be abi!” Peki “bir zamanlar senin gibi olmak” ne demektir sahi? Dinleyen adam birden vazgeçer kendinden, demek şimdi benim gibi olmayabilirim de? Bir zamanlar şimdi benim gibi olanlar şimdi benim gibi değil. İyi peki o zaman sor o adama, şimdilerde kim gibisin hacı? Kim gibilerden? 3 sene geçince de başka biri o şimdi senin gibi olmayan adama diyecek ben de senin gibiydim bir zamanlar diye. Hayat dediğin de öyle bir zamanlar senin gibi olmak, bir zamanlar benim gibi olmak arasında zaman kaymaları halinde devam edip gidecek muhtemelen. Herkes birbirine bir zamanlar… diye başlayan cümleler kuracak. “Senin gibi olmak”taki “sen” vazgeçilmesi gereken bir kişi olacak “ben” için. Esas soru belki de şu: Bir zamanlar kim gibi olmak isterdin sahi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder